Guide: Lange flyveture med børn

I morgen flyver vi alle fire til New York. Det bliver anden lange flyvetur for drengene. Sidste år fløj vi til Mexico, og inden turen gjorde jeg mig en del tanker om hvordan flyveturen ville gå. Vi havde prøvet at flyve langt, da Magne var et halvt år, og det var lidt af en prøvelse. Da vi fløj til Mexico gik det til gengæld over al forventning, og jeg går ud fra, at det kommer til at gå ligeså smertefrit i morgen. Derfor tænkte jeg, at jeg ville dele lidt ud af vores…Read more …
Mexico med børn

Lige nu siler regnen ned udenfor, og udsigten fra mit vindue er grå. Lige nu længes jeg tilbage til varmen og farverne i Mexico, hvor vi var i sommers. Jeg har længe tænkt på at skrive noget om vores tur, og måske er det gråvejret der endelig får mig igang. Jeg har en del på hjertet i forhold til turen, både en personlig beretning og nogle praktiske erfaringer, som jeg tænker andre kan få glæde af. Derfor kommer jeg til at dele det op i flere indlæg, så kan du som læser bedre…Read more …
Hamburg med børn

I sommerferien var vi fem dage i Hamburg, valgte faldt på Hamburg af flere grunde. For det første havde vi brug for en billig ferie, men det skulle også være børnevenligt og så var vi ude i sidste øjeblik (som i at vi først bookede turen da vi havde sommerferie). Vi har før været i Berlin med børnene (læs blandt andet mit indlæg om Berlin og børn), og det har virkelig været succesfuldt og faktisk var det lige før vi bookede endnu en tur dertil, men for også at opleve lidt nyt blev det…Read more …
Sommerferie – Berlin med børn

Midt i Juli tog vi alle fire en uge til Berlin. Det er faktisk vores anden gang i Berlin med børn, første gang dog kun med Magne (se her), og bestemt ikke vores sidste tur. Hold op hvor nød vi den tur alle fire. Storbyferie og(små)børn er ikke altid den oplagte cocktail, men Berlin er en skøn by både med og uden børn, der er mange gode oplevelser rettet mod børn, legepladser spredt med løs hånd rundt i byen, gode transportmuligheder (og der er kommet væsentlig flere elevatorer på metrostationerne siden vi sidst…Read more …
Barcelona med børn

I torsdags kom vi hjem efter en uge i Barcelona med børnene. Vi havde en skøn tur med helt perfekt børnevejr - solrigt med små briser og temperaturer til bare arme og ben, men uden at det blev svedende varmt. Vi havde lejet en lille lejlighed, og herfra tog vi på ture ud i byen om dagen og kom hjem om aftenen for at spise aftensmad og putte børnene. En perfekt måde at holde storbyferie på med små børn. Det er første gang vi rejser alle fire, men vi har været afsted et…Read more …
Berlin tur-retur

Vi er lige kommet hjem efter en rigtig dejlig uge i Berlin. Det er anden gang vi er ude at rejse med Magne. Selvom vi selvfølgelig er nødt til at rejse på en anden måde nu hvor vi har et lille barn, synes det er rigtig dejligt at opleve at vi stadig kan gøre noget af det samme som vi gjorde inden vi fik barn. Vi når ikke helt så meget på en dag, får set lidt mindre kunst og lidt flere dyr, shoppet lidt mindre, men vi drukket masser af kaffe når Magne…Read more …